Tandem Jacobs-Beusen gaat voor verandering in Riemst.

Op 20 oktober 2017

N-VA Riemst gaat met de spreekwoordelijke tandem naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. De fractieleider in de gemeenteraad, Dirk Jacobs, trekt samen met Anita Beusen naar de kiezer. Jan Peumans steunt de lijst als lijstduwer.

Zowel Dirk Jacobs als Anita Beusen zijn geen nieuwkomers in de Riemstse gemeentepolitiek. Dirk Jacobs nam enkele jaren geleden zelfs de fakkel van Jan Peumans over als fractieleider. Hun politieke ervaringen, gecombineerd met hun professionele activiteiten en hun engagement in het verenigingsleven maakt dat N-VA Riemst dit duo naar voor schuift voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018.

Beide kopstukken zeggen dat het tijd is voor verandering in Riemst en stellen vast dat het huidige gemeentebestuur de pedalen volledig kwijt is. “Het Projectgebied Riemst symboliseert het totale gebrek aan visie van dit gemeentebestuur. Iedereen weet dat de dorpen het sociale weefsel van Riemst vormen. Daar moet onze focus liggen. Het huidige gemeentebestuur doet het tegenovergestelde” aldus Jacobs en Beusen.

LIJSTDUWER

Jan Peumans, die meer dan 35 jaar ervaring in het gemeentebestuur met zich meedraagt, blijft ter beschikking van de partij en duwt de lijst.

“Het is onze ambitie om in Riemst een sterk resultaat neer te zetten en de verandering die we op alle bestuursniveaus realiseren, ook hier in te zetten. De uitdagingen in Riemst zijn groot. Een gemeente waar jarenlang dezelfde partij aan het roer staat, kan niet meer onbevangen en fris besturen. Onze gemeente heeft nood aan een nieuw beleid, aan nieuwe ideeën én aan nieuwe mensen” besluit Peumans.