Jan Peumans krijgt wandelstok "tegen opvliegende haantjes"

Op 21 september 2010

Hugo Peumans wil zijn broer ermee beschermen tegen "loslopende honden, wilde everzwijnen en opvliegende haantjes of hanen", schrijft Voka in een ironiserend persbericht.

Vorige week haalde Peumans het nieuws omdat hij tijdens een uitje in Wallonië slaag had gekregen van een passant. Het was dan ook met het nodige gevoel voor humor dat zijn broer Hugo, die lid is van het bestuurscomité van Voka-Kamer van Koophandel Limburg en zelf bedrijfsleider is, hem bij een bezoek aan het Vlaamse halfrond een ergonomische wandelstok schonk.

"Als parlementsvoorzitter moet u zich af en toe al wandelend kunnen ontspannen. En waar is het mooier dan in Wallonië? ", kreeg Peumans junior als toeristische tip. "Deze ergonomische wandelstok moet ervoor zorgen dat u uw hobby nog vele jaren kan uitoefenen."

"Een prettige bijkomstigheid is trouwens dat deze ergonomische stok een ’EHBA-functie’ heeft. Een Eerste Hulp Bij Aanvallen van loslopende honden, wilde everzwijnen en opvliegende haantjes of hanen", klonk het.

"Overigens kan dit hulpstuk in het buitenland wellicht ook soelaas bieden tegen al te opdringerige Thaise drugkoeriers", verwees Hugo Peumans nog naar de affaire-Kim Geybels.