Bibliotheekweek van 20 tot 28 oktober

Op 6 september 2012

Droom over de toekomst van de bib - wat zou jij graag zien veranderen?

Dit jaar gaat de Bibliotheekweek op zoek naar je dromen over de ideale bibliotheek. Wat soort bib wil je graag zien in je gemeente? Dat wordt dus het thema!

Van getuigenissen naar dromen

In 2011 verzamelden bibliotheken met de campagne 'Dankzij de Bib ...' getuigenissen van gebruikers over hun appreciatie van de bib. Bibliotheekweek 2012 slaat de brug naar de toekomst. De hartverwarmende verhalen van vorig jaar bejubelden de bib van vandaag, maar wat willen de gebruikers in de komende jaren zien veranderen aan de bib? Wat moet er blijven? En wat niet?

Deze Bibliotheekweek wordt daarom een droomcampagne met een doel: de dromen van de lezers inspireren het gemeentelijk bibliotheekbeleid.

Dromen vangen

Alle dromen kun je vanaf zaterdag 15 september posten in de online ideeënbox http://www.bibstevanhetland.be/. Meer info hierover vind je in de 37Zeventig van deze maand.

De Boekerij in Riemst

Ook de bibliotheek in Riemst denkt aan de toekomst. De voorbije jaren investeerde het gemeentebestuur in de uitbreiding van de Boekerij, in de zelfuitleenbalies en in de inleverbus. Binnenkort krijgt de catalogus een nieuw gezicht en kan iedereen kennismaken met de bibliotheekportalen. De bibliotheek droomt ervan om in de toekomst meer in te zetten op dienstverlening. En waar droom jij van?